გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა

საგანი: ICT
სწავლების საფეხური /კლასი: დაწყებითი  საფეხური  - 5- კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  24 მოსწავლე ( მათშორის არ არის სსსმ)

გაკვეთილის თემა:  Power Point Presentation - უკანა ფონის შეცვლა

გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს  სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას. შეძლოს ციფრული მასალის ანალიზი, განასხვაოს მის შემადგენელი ნაწილები (ტექსტური, გრაფიკული).


კავშირი ესგ:  ის ტექნ. V.3.
V კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევადა გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ინდიკატორები:
·         გაიაზრებს ციფრული მასალის სტრუქტურას;
·         იყენებს ციფრული საშუალებებს ცნებების, ობიექტებისა და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის გამოყენებით;
·         ახდენს ტექსტური, გრაფიკული მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
·          ავრცელებს საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნით; იყენებს უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.




აქტივობის აღწერა

გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები

კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო
1
კლასის ორგანიზება:
·      გაკვეთილის თემის გაცნობა
·      მიზნის გაცნობა
·      ქცევის წესესბის შეხენება
·      შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა

სლაიდების ჩვენება
მთლ კლასი

PPT
4 წუთი
2

წინარე ცოდნის გააქტიურება:
·      რა არის PPT?
·      როგორ უნდა დაამატო ახალი სლაიდი?
·      როგორ გაუკეთო ფორმატირება PPT გვერდს?
·      ფერი როგორ შეუცვალო?

კითხვა-პასუხი

მთლ კლასი

პროექტორი და კომპიუტერი
3 წთ
3
მასწავლებელი გაკვეთილს იწყებს კითხვით რა არის გრაფიკა?
გონებრივი იერიში

მთლ კლასი

დაფა, ცარცი

3 წუთი
4
გონებრივი იერიშის შემდეგ მასწავლებელი წარუდგენს განსხვავებულ გრაფიკულ ობიექტებს: სურათი ინტერნეტიდან, დასკანერებული ფოტო, კლიპარტი და სხვა.
შემდეგ დემონსრირებას უკეთებს გრაფიკული ობიექტის ჩასმის და მისი როგორც უკანა ფონის გამოყენებას. მასწავლებელი უკან აბრუნებს ყველა მოქმედებას და იმეორებს თავიდან -
გუგლიდან ფოტოს კოპირებას და ჩასმას.
D-GP-IP (მინი ლექცია)   
მთლ კლასი

პროექტორი, კომპიუტერი, PPT,  ვიდეო
5 წუთი
5
მასწავლებელი უსვავს შეკითხვას მოსწავლეებს თუ ვის სურს რომ აჩვენოს იგივე მოქმედებები პროექტორზე.
მოსწავლის მიერ ახალი მასალის დემონსტრირება
მოსწავლე -პრეზენტატორი,
მთელი კლასი
პროექტორი, კომპიუტერი, PPT
2 წუთი
6
მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში და ქმნიან საკუთარ სლაიდებს გრაფიკული ობიექტებითა და სურათით.
ცოდნის გამტკიცება/ პრაქტიკული სამუშაო
წყვილებში მუშაობა
კომპიუტერი
PPT, google slide,
17 წუთი
7
რამოდენიმე მოსწავლე წარმოადგენს წყვილში თავის მიერ შექმნილ მასალას და გაუზიარებს კლასს PPT-ში მუშაობის დროს წარმოქმნილ პრობლემებს (რამოდენიმე სანიმუშო პრეზენტაცია)

პრეზენტაციები
წყვილები,
მთელი კლასი
პროექტორი,
კომპიუტერი ინტერნეტი
5 წუთი
8
შეფასება: მოსწავლეები შეფასდებიან საპრეზენტაციო მასალის მომზადების ქვემოთ მოცემული რუბრიკის  საშუალებით
ურთიერთ შეფასება:
მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის ნამუშებვრებს
განმავითარებელი კომენტარი: გაკვეთილის ყველა ეტაპზე, შესაბამის დროს.
გამნსაზღვრელი შეფასება:
შეფასების რუბრიკის მიხედვით
შეფასება:

  • ურთიერთ შეფასება
  • განმავითარებელი კომენტარი
  • განმსაზღვრელი კომენტარი

მთელი კლასი
შეფასების რუბრიკა
3 წუთი
9
საშ. დავალება:
შექმნან პრეზენტაციები თავისუფალ თემაზე
საშინაო დავალება
ინდივიდუალური
ინტერნეტი,
კომპიუტერი,
სახელმძღვანელო
3 წუთი





გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:



შეფასება:
შეფასების რუბრიკა


შეფასების კრიტერიუმები      
 (0 ქულა)
 (0.5 ქულა)
 (1 ქულა)
 (1.5 ქულა)
ფონი
გვერდების ფონი ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
გვერდების ფონი არ ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
გვერდის ფონი ხელს უწყობს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
გვერდის ფონი ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება თემატიკას
ტექსტის ფორმატი
ტექსტის ფორმატი ართულებს მასალის აღქმას
ტექსტის ფორმატი გააზრებულია, თუმცა ხელს არ უწყობს მასალის აღქმას.
ტექსტის ფორმატი კარგადაა გააზრებული და ხელს უწყობს მასალის აღქმას
ტექსტის ფორმატი მრავალფეროვანია, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
გრაფიკული ელემენტები
გრაფიკული ელემენტების დიდი ნაწილი არ არის მიმზიდველი და ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია, თუმცა ზოგიერთი მათგანი ხელს არ უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია და ხელს უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
გრაფიკული ელემენტები კარგადაა შერჩეული, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
ორიგინალურობა
მასალა არ არის ორიგინალური და არაადეკვატურადაა შერჩეული
მასალა არ არის ორიგინალური, თუმცა ადეკვატურადაა შერჩეული
მასალის უდიდესი ნაწილი ორიგინალურია და შეესაბამება თემატიკას
მასალა ძირითადად ორიგინალურია, მასში ჩანს ავტორის შემოქმედებითობა. შინაარსი გადმოცემულია საინტერესო და უნიკალური ხერხით
მასალის ორგანიზება
მასალა არა არის ორგანიზებული და მასში არ ჩანს სტრუქტურა, რაც ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
მასალის ნაწილი ლოგიკური თანმიმდევრობითაა განლაგებული, თუმცა სტრუქტურა ხელს არ უწყობს შინაარსის უკეთ აღქმას
მასალა ლოგიკურადაა ორგანიზებული და ხელს უწყობს შინაარსის აღქმას
დოკუმენტის სტრუქტურა კარგადაა გააზრებული, სტრუქტურის შექმნისას გამოყენებულია რედაქტორის სხვადასხვა ფუნქციური შესაძლებლობები. მასალის ორგანიზება ხელს უწყობს მის აღქმას და მთლიანად  შეესაბამება შინაარს

გამოყენებული ლიტერატურა:


სავარაუდოდ გაკვეთილზე გამოსაყენებელი პროგრამები:
1.       Google Slide
2.       Power Point Presentation


No comments:

Post a Comment