გაკვეთილის
გეგმა
საგანი: ICT
სწავლების საფეხური /კლასი: დაწყებითი საფეხური
- 5- კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 24 მოსწავლე ( მათშორის არ არის
სსსმ)
გაკვეთილის თემა: Power Point Presentation - უკანა ფონის
შეცვლა
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლემ
შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას. შეძლოს ციფრული
მასალის ანალიზი, განასხვაოს მის შემადგენელი ნაწილები (ტექსტური, გრაფიკული).
კავშირი
ესგ:
ის ტექნ. V.3.
V კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის
ციფრული საშუალების შერჩევადა გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ინდიკატორები:
·
გაიაზრებს ციფრული
მასალის სტრუქტურას;
·
იყენებს ციფრული
საშუალებებს ცნებების, ობიექტებისა და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის
გამოყენებით;
·
ახდენს ტექსტური,
გრაფიკული მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
·
ავრცელებს საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ
განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნით; იყენებს უკუგების შედეგს პროდუქტის
გაუმჯობესების მიზნით.
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
|
1
|
კლასის ორგანიზება:
· გაკვეთილის თემის გაცნობა
· მიზნის გაცნობა
· ქცევის წესესბის შეხენება
· შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა
|
სლაიდების ჩვენება
|
მთლი კლასი
|
PPT
|
4 წუთი
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება:
· რა არის PPT?
· როგორ უნდა დაამატო
ახალი სლაიდი?
· როგორ გაუკეთო
ფორმატირება PPT გვერდს?
· ფერი როგორ შეუცვალო?
|
კითხვა-პასუხი
|
მთლი კლასი
|
პროექტორი და კომპიუტერი
|
3 წთ
|
3
|
მასწავლებელი
გაკვეთილს იწყებს კითხვით რა არის გრაფიკა?
|
გონებრივი იერიში
|
მთლი კლასი
|
დაფა, ცარცი
|
3 წუთი
|
4
|
გონებრივი იერიშის
შემდეგ მასწავლებელი წარუდგენს განსხვავებულ გრაფიკულ ობიექტებს: სურათი ინტერნეტიდან,
დასკანერებული ფოტო, კლიპარტი და სხვა.
შემდეგ დემონსრირებას
უკეთებს გრაფიკული ობიექტის ჩასმის და მისი როგორც უკანა ფონის გამოყენებას. მასწავლებელი
უკან აბრუნებს ყველა მოქმედებას და იმეორებს თავიდან -
გუგლიდან ფოტოს
კოპირებას და ჩასმას.
|
D-GP-IP
(მინი ლექცია)
|
მთლი კლასი
|
პროექტორი, კომპიუტერი,
PPT, ვიდეო
|
5 წუთი
|
5
|
მასწავლებელი
უსვავს შეკითხვას მოსწავლეებს თუ ვის სურს რომ აჩვენოს იგივე მოქმედებები პროექტორზე.
|
მოსწავლის
მიერ ახალი მასალის დემონსტრირება
|
მოსწავლე
-პრეზენტატორი,
მთელი კლასი
|
პროექტორი, კომპიუტერი,
PPT
|
2 წუთი
|
6
|
მოსწავლეები მუშაობენ
წყვილებში და ქმნიან საკუთარ სლაიდებს გრაფიკული ობიექტებითა და სურათით.
|
ცოდნის გამტკიცება/
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში მუშაობა
|
კომპიუტერი
PPT, google slide,
|
17 წუთი
|
7
|
რამოდენიმე მოსწავლე
წარმოადგენს წყვილში თავის მიერ შექმნილ მასალას და გაუზიარებს კლასს PPT-ში მუშაობის დროს
წარმოქმნილ პრობლემებს (რამოდენიმე სანიმუშო პრეზენტაცია)
|
პრეზენტაციები
|
წყვილები,
მთელი კლასი
|
პროექტორი,
კომპიუტერი ინტერნეტი
|
5 წუთი
|
8
|
შეფასება:
მოსწავლეები
შეფასდებიან საპრეზენტაციო მასალის მომზადების ქვემოთ მოცემული რუბრიკის საშუალებით
ურთიერთ
შეფასება:
მოსწავლეები აფასებენ
ერთმანეთის ნამუშებვრებს
განმავითარებელი
კომენტარი: გაკვეთილის ყველა ეტაპზე, შესაბამის დროს.
გამნსაზღვრელი
შეფასება:
შეფასების რუბრიკის
მიხედვით
|
შეფასება:
|
მთელი კლასი
|
შეფასების რუბრიკა
|
3 წუთი
|
9
|
საშ. დავალება:
შექმნან პრეზენტაციები
თავისუფალ თემაზე
|
საშინაო დავალება
|
ინდივიდუალური
|
ინტერნეტი,
კომპიუტერი,
სახელმძღვანელო
|
3 წუთი
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შეფასება:
შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
(0
ქულა)
|
(0.5
ქულა)
|
(1
ქულა)
|
(1.5
ქულა)
|
ფონი
|
გვერდების ფონი ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდების ფონი არ ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდის ფონი ხელს უწყობს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდის ფონი ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება თემატიკას
|
ტექსტის ფორმატი
|
ტექსტის ფორმატი ართულებს მასალის აღქმას
|
ტექსტის ფორმატი გააზრებულია, თუმცა ხელს არ უწყობს მასალის აღქმას.
|
ტექსტის ფორმატი კარგადაა გააზრებული და ხელს უწყობს მასალის აღქმას
|
ტექსტის ფორმატი მრავალფეროვანია, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
|
გრაფიკული ელემენტები
|
გრაფიკული ელემენტების დიდი ნაწილი არ არის მიმზიდველი და ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია, თუმცა ზოგიერთი მათგანი ხელს არ უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია და ხელს უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები კარგადაა შერჩეული, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
|
ორიგინალურობა
|
მასალა არ არის ორიგინალური და არაადეკვატურადაა
შერჩეული
|
მასალა არ არის ორიგინალური, თუმცა ადეკვატურადაა
შერჩეული
|
მასალის უდიდესი ნაწილი ორიგინალურია
და შეესაბამება თემატიკას
|
მასალა ძირითადად ორიგინალურია, მასში ჩანს ავტორის შემოქმედებითობა. შინაარსი გადმოცემულია საინტერესო და უნიკალური ხერხით
|
მასალის ორგანიზება
|
მასალა არა არის ორგანიზებული
და მასში არ ჩანს სტრუქტურა, რაც ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
|
მასალის ნაწილი ლოგიკური თანმიმდევრობითაა
განლაგებული, თუმცა სტრუქტურა ხელს არ უწყობს შინაარსის უკეთ აღქმას
|
მასალა ლოგიკურადაა ორგანიზებული და ხელს უწყობს შინაარსის აღქმას
|
დოკუმენტის სტრუქტურა კარგადაა გააზრებული, სტრუქტურის შექმნისას გამოყენებულია რედაქტორის სხვადასხვა ფუნქციური შესაძლებლობები. მასალის ორგანიზება ხელს უწყობს მის აღქმას და მთლიანად შეესაბამება შინაარს
|
გამოყენებული
ლიტერატურა:
სავარაუდოდ გაკვეთილზე გამოსაყენებელი პროგრამები:
1. Google Slide
2. Power Point
Presentation
No comments:
Post a Comment